31 Ekim 2018 Çarşamba

Markam Sana Söylüyorum, Ajansım Sen Anla: Dijital Dünyanın 6 Günü!

Ajanslar ve markalar arasında yaşanan uyuşmazlığın temelinde karşılıklı öğrenme modelinin gerçekleşmediği durumlarda iletişim çatlakları oluşuyor. Bu çatlaklar geleneksel reklamcılıktan, dijital reklamcılığa geçişte; donanım, yazılım, algoritma gibi disiplinlerin de sürece dahil olmasıyla daha derin çatlaklara neden oldu. Kreatifin giriftli yapısını anlamaya çalışan bazı markalar içinde bu ajansları markaların, markaları da ajansların çıkmaz sokaklarına sürüklemeye başladı.

Bu çatlakları kapatmak ve daha güvenilir, bilimseli akademik ve veriye dayalı bir reklamcılığı ortaya koymak içinde filmi en baştan alalım istedim.

Dijital Dünya'nın 6 Günü

1. gün:
Önce dijital varlıklar oluştu. www, google, facebook vb...

2. gün:
Sonra dijital varlıkları dijital olmayan insan toplulukları doldurdu. 

3. gün:
Dijital olmayan insan toplulukları; bir şeyleri aratarak, tıklayarak, beğenerek, paylaşarak, touch finger ederek ve sonra "çok seviyorsa" stalklayarak, bahsi geçen varlıkların, sunucularında  dijital izler bıraktı.

4. gün:
Bu dijital izler, daha sonra adına algoritma dediğimiz  (Belli bir sorunu/problemi çözmek veya belirli bir amaca ulaşmak için tasarlanan yol) yöntemler tarafından takip edilmeye, hafızaya alınmaya, hafızaya aldığını hatırlamaya başladı.

5. gün
"Teknik" olarak bütün dijital araçlar, programlanma amaçları gereği insan davranışını, biyolojisini, psikolojisini çözülmesi gereken bir sorun olarak okuyacak şekilde kodlandı. 

İnsanın bilinç ve kurgu yeteneğini edindiği zaman dilimine denk geliyor. Bknz:  Boston Dynamics'in robot köpeği Spot'un muhteşem dans performansı ve Atlas'ın inanılmaz sıçrayışı Elen Musk'ı tedirgin etmekte haklı.Yapay zeka tartışması başka bir yazı konusu deyip dileyenler şuradan devam edebilir: Mark Zuckerberg, Elon Musk and the Feud Over Killer Robots -

Neyse;

6. Gün:
Sorunları çözmeye odaklanan algoritmalar elde ettikleri başarıları veya başarısızlıkları bizlere KPI (Key Performance Indicator) yani dijital ölçü birimleri olarak somutlaştırdı. 
...

***

Dijital zaman içinde, insight data içinde, reklamcı mesaide, marka tarafı acilde; influencer tıngır mıngır sallanır iken; ... 

Markam Sana Söylüyorum; Ajansım Sen Anla başlıyor...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...